13 årig tjej
30.07.2023
Hej jag är en 13 årig tjej som börjat tänka mycket på sex och börjat stoppa in lite saker samt testat att ha en vibrator mot klitoris. Men jag vill testa något nytt, ge gärna tips på saker man kan stoppa in eller använda som vibrator. (OBS HAR INTE MÖJLIGHET ATT KÖPA SEXLEKSAKER) kom ihåg att jag bara är 13 så får inte in hur stora saker som helst. Ge gärna så många tips som möjligt på både alternativen jag nämnde tidigare, men allra helst saker jag kan använda som vibrator då jag bara kommer sv det????
Sexig brud
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
31.07.2023
Hej,
Ett hett tips är en eltandborste, du använder ”fel sida” av tandborständen mot klitoris så blir det en hemma byggd vibrator. Själva borständan kan kännas för hård, men tandborstryggen kan vara skön! Handtaget av eltandborsten kan du också använda som en vibrerande dildo, men sätt på en kondom på den först! Sen kan även en gurka alternativt en morot användas - där är det också skönare att trä på en kondom först. Ett annat trevligt tips är att skruva bort duschhandtaget i duschen och föra vattenstrålen mot klitoris, håll för öppningen lite så strålen blir lite ”hårdare”, och prova dig fram! Du kan också gnugga dig mot en kudde eller nåt mjukt, och försöka hitta en ställning som känns skön. Gnuggandet sker då mot klitorisområdet. Man ska helst inte dela sexleksaker med någon, så använd gärna inte någon annans, utan hitta gärna egna alternativ eller köp egna leksaker! Om man absolut vill prova någon annans så ska man sätta en kondom på den först! Lycka till och hoppas du hittar nåt roligt!
Kram!
Malin