Äldre oskuldare
25.06.2018
Hej!
Jag är en 22 årig man och oskuld. Till utseende beskriver jag mig som ”fräsig”, alltså typ ganska snygg. Brukar hänga med mina vänner på helgerna som vilken annan man som helst, och ingen vet att jag är oskuld. Jag ljuger till mina närmsta killar om vem jag har legat med och hur många. När jag är på krogen ger oftast de flesta tjejerna blickar till mig och flörtar och tar lite på mig men jag vågar aldrig gå längre osv. Jag känner mig snygg och säker i min kropp och jag känner mig redo för sex, men sen kommer frågan, kan jag vara transsexuell eftersom jag inte onanerar eller har penetrerande sex. Jag har aldrig hånglat med någon eller liknande. Tacksam för svar.
R.B

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.06.2018
Hej.
Jag tycker att det låter bra att du känner dig trygg och säker i din kropp. Det är en bra känsla, och någonting jag önskar att alla skulle få uppleva, oavsett ålder eller kön.
Så vitt jag förstår på basen av det du skriver så är du man, känner dig nöjd i din kropp och tilltalas av kvinnor - så varför tror du att du är transsexuell? Det kan ju hända att det finns detaljer som jag inte känner till (vilket det naturligtvis gör också) Men med begreppet transsexualism avser man i allmänhet ett tillstånd där man inte upplever att det biologiska könet stämmer överens med det upplevda könet - vilket jag inte kan utläsa ur din fråga.
Bara för att man inte onanerar eller har penetrativt sex innebär det inte att man är transsexuell. Det betyder faktiskt inte så mycket alls - bara att man inte gör det för tillfället. Du är långt ifrån den enda. Hela grejen med sex är ju att det skall vara någonting man VILL göra, så om du inte känner att du vill onanera så måste du inte göra det. Du skriver att du känner dig redo för sex och får kontakt med tejjer - men att du inte vågar ta det längre än så. Det är faktiskt ingen panik på den fronten. Du hinner nog. Du kan i lugn och ro vänta tills rätt person kommer. (då menar jag inte rätt person som i att ni nödvändigtvis skall gifta er eller leva livet ut ihop, utan rätt person som i att hen känns rätt för uppdraget, eller just nu.) Om det är meningen att det skall vara just den personen så kommer du nog att märka det.
Ta det alldeles lugnt och njut av livet.
Kram
Tessi