Analsex
27.11.2017
Hej! Har haft sex första gången, analsex, en kille knullade mig och nu kommer jag blod när jag runkar? Det tar ej ont men blir lite alarmerad. Borde jag kontakta läkare? Läste online att det kan ha med att han träffat prostatan eller något.. Undrar

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.12.2017
Hej.
Jag föreställer mig också att det kan ha att göra med att han har kommit åt att stöta mot din prostata under sexet och att det är därför du nu har blodblandad sperma. Om du inte har ont så borde det vara ganska lugnt.
Har du fortsättningsvis blod i sperman? Man kan anta att själva blödningen borde ha upphört ganska snabbt, och att blodet sedan blivit mer rostfärgat, men kommer det ännu eller är din sperma nu "normal" färg?
Om det har upphört nu så är det lugnt, men om det fortfarande kommer blod, och om det fortfarande är "färskt" så tycker jag att du skall kolla upp saken. Var uppmärksam på din kropp, och om du skulle få ont eller om blödningen inte upphör så är det större anledning att kolla upp saken.
Kram
Tessi