Är jag gravid
08.09.2019
Hej, min mens är sex dagar sen och den brukar vanligtvis vara regelbunden. Jag är oskuld men kan jag på nå sätt ha fått min pojkväns sperma in i mig. Om han t.ex. har kommit i kalsongerna och det sedan kommer in i mig eller om han har haft lite sperma på fingret och sedan lagat in fingret i mig??? Kan jag alltså vara gravid??? Orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.09.2019
Hej.
Nej, du kan inte ha blivit gravid på det sättet du beskriver. Det är helt enkelt inte så det går till. Det enda sättet att bli gravid är att du får sperma in i slidan, d.v.s. inte vid eller på slidöppningen, och inte genom överföring på ett finger. Så du kan vara helt lugn.
Det är inte alls ovanligt att mensen är oregelbunden - även om den alltid skulle ha varit det tidigare. Det betyder inte att någonting är fel, utan bara att du får ha tålamod och vänta på den.
Sluta stressa!
Kram
Tessi