Är jag trång eller är han stor?
20.06.2023
Hej! Jag och min kille har börjat ha sex och vi har haft det ett litet tag nu. Jag har inte haft sex med någon annan tidigare.
Det jag undrar över är när vi ska börja ha sex så tar det tid innan vi riktigt kommer igång.
Han säger att det känns tight, jag känner att det är svårare ibland och lättare andra gånger.
Det går dock bra sen när vi är igång.
En annan grej som jag funderat över är att det kommer ljud från snippan när trycker på
eller tar ut snoppen efter han kommit i mig.
Jag vet att jag är lite trång men han är också ganska stor skulle jag gissa för vi använder större kondomer, för vi har testat vanlig storlek och det var väldigt tight på snoppen. Kärlek

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.06.2023
Hej,
Det kan precis som du skriver handla om att du är ganska tight, men det brukar inte vara ett långvarigt problem eftersom slidan som du vet är väldigt töjbar. Så om ni redan under förspelet förbereder slidan t.ex. med glidmedel och fingrar så tror jag att det kan gå lättare. Lika sannolikt som att det beror på att du är trång så kan det bero på att sex ÄR spänande och trots att du inte på ett medvetet plan skulle vara nervös så kan det hända att du ändå spänner dig - vilket är helt naturligt och kommer att förändras lite med tiden. Ytterst få tjejer är så trånga att det inte skulle gå att genomföra ett samlag. Det mesta går att lösa med tid, tålamod och långsamhet.
Huvudsaken är ju att det inte gör ont och att du känner att det är någonting du måste genomlida för att tillfredsställa din pojkvän. Sex får aldrig vara på bekostnad av att den ena lider medan den andra njuter.
Ljudet som kommer beroro på att luft trycks in i slidan då han kommer in i dig, och att den kommer ut stötvis då han rör sig i dig och då han sedan drar sig ur. Du kan testa detta ensam. Om du ligger på rygg och föreställer dig att du försöker suga in luft med underlivet så spänner du det på ett visst sätt, medan om du spänner underlivet som att du försöker "trycka ut luft" så spänner du musklerna på ett helt annat sätt. Vissa kan helt genom att spänna musklerna både dra in och släppa ut luft med underlivet. Om du hittar tekniken med dessa muckler så kan du försöka att "trycka emot" lite då han kommer in i dig så kommer det antagligen inte in lika mycket luft. MEN - det är inte heller ett problem fast det kommer ljud. Alla vuxna och förnuftiga människor vet att det kan hända och det är inte någonting man behöver känna att är pinsamt.
Använd gärna glidmedel, både för att det kan göra själva införandet av hans penis lättare, men också för att det är ett roligt hjälpmedel både vid förspelet och vid samlaget.
Lycka till och skriv gärna in pånytt om någonting blev oklart.
Kram,
Tessi