Blir k*t av bilder på flickor även dock jag har flickvän
28.03.2022
Hej jag har skickat en dp till en flicka och hon skickade bild till mig tillbaka och blev väldigt väldigt kåt när jag såg brösten men ja har en flickvän och älskar henne jätte mycket men hon säger bara nej för att skicka nudes och nu funderar jag på att göra slut för den andra flickan för hon är snyggare är det här fel XXX

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.03.2022
Hej,
Det är ingenting ovanligt med att bli upphetsad av nakenhet, oavsett om man är i ett förhållande eller inte. Bara för att man är tillsammans med någon innebär det inte att man automatiskt skulle bli blind för alla andra och det behöver inte vara ett problem, men det handlar kanske främst om vad man gör av det.
Jag vet inte vad ni har för "regler" om att skicka nakenbilder med din flickvän, men det att du har skickat till en annan tjej och tagit emot bilder av henne kan absolut anses som en form av otrohet - och om det inte är någonting som ni har diskuterat med din flickvän att ÄR okej så finns det nog en stor risk att hon inte skulle ta det så bra om hon fick veta det. Det är med andra ord en sak att man blir upphetsad av att se nakna tjejer - men en helt annan sak att aktivt gå bakom ryggen på sin flickvän och byta bilder med andra tjejer. Du skriver att din flickvän inte vill skicka nudes - och det MÅSTE hon inte heller. Det är ingen "rättighet" eller "skyldighet" man har att skicka eller ta emot nakenbilder utan någonting som man absolut har rätt att bestämma över själv. Tvärtom så är det med tanke på din ålder inte okej, och det att man utan att ha blivit ombedd skickar nakenbilder till folk kan klassas som ett brott om personen du skickade bilden till skulle anmäla dig.
Du skriver att du älskar din flickvän, men jag tycker att det låter som att du behöver fundera över vad det egentligen är du söker. Om det är henne du vill vara med så får du respektera att hon inte vill skicka nudes, för det är ingenting du kan kräva av henne. Men ni borde i så fall diskutera om hon tycker att det är okej att du skickar och tar emot bilder av andra, för att göra någonting "i smyg" för sin partner är oftast en dålig idé och det brukar komma fram förr eller senare.
Det att ens partner reagerar negativt på att man tittar på porr kan vara ett tecken på att det finns osäkerhet i förhållandet. Hon kanske är rädd att hon inte räcker till för dig och att du hellre vill se andra tjejer än henne, på den fronten har du givetvis rätt att bestämma själv om du fortsätter att titta eller inte men jag tror att det är någonting ni borde diskutera sinsemellan så att ni båda två vet om vad som gäller.
Kram,
Tessi