Blödning efter sex pt 2
30.06.2025
Alltså varken jag eller min partner har varit med andra före vi och de första gångerna vi hade sex så blödde jag inte, sedan började jag blöda lite och nu har jag börja blöda en hel del efter att vi har sex. Problemet kan inte vara att jag inte är tillräckligt upphetsad.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.06.2025
Hej,
Tack för förtydligandet. På basen av det du skriver så tycker jag att du skall försöka kontakta preventivrådgivningen igen. Det låter som att det är värt att kolla upp eftersom du blöder mera nu än tidigare. Det är fullt möjligt att det är någonting helt harmlöst, t.ex. att blödningen hänger ihop med mensen eller att han "bara" har stött till livmodertappen, men oavsett så är det inte vanligt att man blöder på det sättet som du beskriver och därför skall du kontakta preventivrådgivningen. Det är då upp till dem att avgöra om du behöver undersökas, men var helt ärlig med dem om situationen då du ringer.
Kolla upp när de har telefontid och försök igen.
Kram,
Tessi