Blue balls
06.01.2019
Hej, jag har haft sex en gång och fått en avsugning en gång mer, jag har däremot inte kommit nån av dessa gånger utan snarare fått blue balls istället.
När jag runkar kan jag komma utan problem men inte när jag gör det med mig tjej.
Beror detta bara på att jag är nervös eller finns det andra faktorer?
Kan det få långvariga skador att få blue balls många gånger? Jag njuter ju fortfarande av att göra det, bara inte smärtan i testiklarna efteråt. Pottsork :(

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.01.2019
Hej.
Nej, det är inte farligt att få blueballs och då får inga bestående skador av det. Smärtan går över efter en stund, och du kan påskynda det genom att få utlösning.
Anledningen till att du inte har kommit de gånger du har haft sex/blivit avsugen är kanske delvis det att situationen är ny och du är nervös precis som du skriver. Sex blir i största allmänhet bättre om man känner sig avslappnad, men det handlar givetvis också om att man lär sig vad den andra vill ha och på vilket sätt. Så jag tror nog att det löser sig bara ni fortsätter öva. Försök att slappna av och tänk på sex som någonting du gör för att det skall vara skönt för er båda, inte en prestation som du skall "klara av".
Kram
Tessi