Fetisch
26.12.2023
Jag har en ovanlig fetisch som jag skäms jättemycket över. (skriver hemligt vilken). Har haft den sen jag var liten och jag kan inte bli av med den. Jag är livrädd att folk ska få reda på det och några personer kanske vet. Min pappa vet säkert då han verkar hålla koll på vad jag tittar på på telefonen och jag vågar inte kolla honom i ögonen längre. Jag onanerar till videor nästan varje kväll men jag skäms direkt efter att jag kommit och ångrar det. Jag går och tänker på det helatiden och oroar mig för att någon i skolan vet och att alla vet. Jag vet inte varför jag har den här konstiga fetischen. Skäms även av att skriva det här för är så orolig att någon ska veta och sprida det. Jag känner mig så äcklig. skäms

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2023
Hej,
Då det kommer till sexualitet så är alla människor olika, så försök att slappna av. Den fetisch du nämner utgör ingen risk för dig själv eller någon annan - så sluta må dåligt över någonting som du inte kan eller behöver göra någonting åt.
Jag kan förstå att du känner dig "avvikande" pga denna fetisch, eftersom det sannolikt inte är någonting som dina vänner delar. Men det innebär ju inte att det skulle vara fel. Det faktum att det finns ett utbud av videor är i sig ett tecken på att du inte är ensam. Vi har ingen direkt möjlighet att välja vad vi blir upphetsade av, men fördelen idag är att det är förhållandevis lätt att hitta videor och att få kontakt med andra som delar ens tankar om man vill det.
Försök att tänka på att det du upphetsas av faktiskt inte skadar någon, det är ingen som far illa av det och det är inte olagligt eller förbjudet. Du behöver inte diskutera det med någon alls - för det har man ingen skyldighet att göra. En del av det som gör olika fetischer spännande är just de att de ofta är lite ovanliga, så det kan vara svårt att veta på förhand hur saker utvecklas om man helt enkelt accepterar sig själv som man är. I vissa fall kanske man då märker att suget minskar lite eller att det sedan utvecklas lite i någon annan riktning då man tillåter det. Det fantastiska med vår sexualitet är att den fortsätter att förändras och utvecklas hela livat bara vi tillåter det.
Jag hoppas att du kan slappna av. Det är inget fel på dig och du behöver inte skämmas över någonting. Låt dina egna fantasier leva för dem äger du själv och du behöver inte ha någon annans tillåtelse till dem. Sedan då du blir äldre så kan du, om du så önskar, hitta andra likasinnade som delar dina fantasier.
Kram
Tessi