Första sexleksakerna för par?
25.02.2018
Hej! Jag och min pojkvän skulle vilja prova på lite sexleksaker och andra tillbehör, för första gången men jag undrar vad man egentligen ska köpa? Vad är bra och vad kan vi båda få njutning utav? Helst något som inte kostar skjortan heller eftersom vi båda är studerande och inget analt! Kan ni ge några tips? Tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.02.2018
Hej.
Vad roligt att ni skall ta detta steg :) Grattis till det.
Jag föreslår att ni kollar runt lite på Viktor & Vilma. Dels är det en inhemsk och österbottnisk intimbutik på nätet, men servicen är väldigt bra (Chat-funktion som funkar super!) och dels är deras sidor sakliga och inte stötande. Sidorna är lätta att använda och det finns flikar "för par" och "för nybörjare" som gör det lätt att hitta det man söker. Varorna levereras snabbt och väldigt diskret.
Om ni inte tidigare har använt sexleksaker så kanske en vibrator och en penisring av något slag skulle vara ett bra sätt att börja. Och givetvis massor av glidmedel. Glidmedel gör ALLTING så mycket roligare.
Ha ett öppet sinna och var inte rädda för att experimentera. Ibland kan det kännas lättare om man först testar saken på egen hand innan man använder den tillsammans, men ni verkar ha ett förhållande där ni litar på varandra och känner er trygga, så jag kan bara önska er lycka till och ha så kul!
Kram
Tessi