Funderar över onanerande
27.11.2023
Hej på er, 24 åring kille här som funderar över en sak i flera dagar men måste få ett svar
Det är så att ja runkar ganska ofta, nästan varje dag. När jag runkar så kollar jag på videor på olika sajter, jag runkar till det kvinnliga könet när någon pullar exempelvis.
Häromdagen fastnade jag när jag kollade på en video när en tjej pullade och jag höll på att runka med samma video i flera dagar, när jag runkade en dag så märkte jag något i beskrivningen på videon som fick mig att avbryta innan jag skulle precis börja runka. I beskrivningen står det #shemale #tranny #trannsexual… jag tänkte vafan är detta, det ser ju ut som en snygg tjej men tydligen är detta en transa.. tänkte oh shit.. är jag gay? Transa? Jag tänder på shemale!! Det ser ju ut som en tjej! Jag blev fundersam och på nått sätt började jag tänka vad jag har gjort…
Det hände mig för några månader sedan samma sak när jag kollade på en annan video. Det såg ut som en tjej med stora pattar och hennes överkropp men när hon drog ner byxorna dyker en kuk upp.. jag blev helt äcklad och avbröt runkandet direkt. Nu i efterhand märker jag att den personen faktiskt inte ser 100 ut som en kvinna utan man ser lite nyanser på ansiktet som liknar en man… och jag blir äcklad. jag har alltid haft ljudet av men när jag satte på ljudet så lät det som en man. Och då fick jag ångest och tänkte fan håller jag på med.
När det gäller sex och relationer har jag alltid varit för kvinnor och dragits till det kvinnliga könet, aldrig mot man.
Senast idag när jag runkade tänkte jag på en snygg tjej men har fått tvångstankar som stör då jag får bilder av män när jag vill tänka på tjejer. Det stör min stund när jag vill runka. Jag har hört att tvångstankar är bara tankar men blir ju alltid fundersam. Jag är rädd och frågar er vad ni tycker?
Dono

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.11.2023
Hej,
Jag förstår på basen av det du skriver att detta har gjort dig fundersam och lite orolig. Då det kommer till sexualitet så finns det inte nödvändingtvis några enkla svar. Dels för att väldigt mycket är individuellt och dels för att alla människor bär på så mycket potential som vi inte ens själva nödvändigtvis är medvetna om. Personligen tycker jag att man skall tänka på det som just potential, eftersom vår sexualitet är en helt otrolig kraftkälla och vi aldrig slutar utvecklas på den fronten om vi bara tillåter det.
Du skriver att du alltid har varit tänd på enbart kvinnor och fantiserat enabrt om sex och förhållanden med kvinnor, men att du i misstag råkade se videon med vad som först såg ut som kvinnor men sedan visade sig vara shemales. Nu ger detta upphov till ångest eftersom det gör dig osäker på om du egentligen tänder på män, vilket leder till tvångstankar så du skall onanera.
För mig är det helt omöjligt att svara på vad du tänder på och vad det "gör dig till", helt enkelt för att jag inte vet. Det är bara du själv som vet vilka fantasier som triggar dig, men inte heller dina fantasier behöver definiera vad du har för sexuell läggning (Det skulle vara som att slå upp en enda sida i en bok och tro att det är det hela boken handlar om). Sexualiteten är helt enkelt större än att den skulle vara enbart en sak, och under ditt liv kommer du säkert att utvecklas på många sätt och börja tända på många "nya" saker beroende på vem du träffar och i vilka sammanhang du befinner dig.
Så det att du nu plötsligt får in en shemale i din sexuella fantasi om kvinnor kan innebära att det är intressant, men det kan också hända att det bara är en tvångstanke eftersom du jobbar så hårt för att motarbeta det. Lättaste sättet att ta reda på det är att helt enkelt inte begränsa sina sexuella fantasier utan helt enkelt släppa dem fria och se vart de tar dig. Om shemales är någonting du tänder på så är det en ny sak du har upptäckt om dig själv - så grattis till det, men det kan också hända att du snabbt märker att de byts tillbaka till "vanliga" tjejer då du inte längre försöker motarbeta det. Hela poängen med att fantisera då man onanerar är ju att det skall kännas upphetsande och eftersom dina fantasier inte skadar någon så spelar det ju ingen roll vem du fantiserar om. Det definierar inte vem du är eller hur du måste leva ditt liv.
Du frågade om min åsikt om saken. Du kommer inte att "plötsligt" bli homosexuell från att ha varit helt hetero bara för att du fantiserar om en tjej med penis, antingen kommer fantasierna att ersättas av annat som faktiskt är upphetsande för dig eller också märker du att det finns någonting där som tilltalar dig - vilket inte heller gör dig homosexuell utan bara betyder att du insett lite mer av ditt potential. Det finns massor av människor som har sexuella fantasier om saker som de aldrig skulle vilja genomföra i verkligheten, men som de tilltalas av enbart som fantasier, och min åsikt är att man skall tillåta sig själv att upphetsas av vad som helst som känns upphetsande. Sedan då det kommer till att utöva saker i verkligheten så är det andra regler som gäller (samtycke, lagstiftning o.s.v.) men i fantasin kan du låta tankarna komma och gå som de vill. Du behöver inte vara rädd för dem utan istället se dem som det de är, små små separata delar av en jättestor helhet som DU äger rätten till.
Jag hoppas att du fick nån sorts bild av vad jag försöker säga, och att du känner dig lugnare.
Kram,
Tessi