Fundersam
13.07.2018
Hej, jag tänkte berätta lite hur mitt förhållande jag och min pojkvän har vaddet gäller med sex. Han är på hugget hela tiden medans jag vill kanske bara en gång i veckan. Om vi inte setts på en vecka så direkt jag kommer dit så ska vi ha sex. Om jag inte vill då är det ok för en stund men efter ett litet tag börjar han jucka på mig igen tills jag godkänner det. Om han är kåt då vi ska sova börjar han också jucka på mig och om jag inte vill då så sitter "kåtheten i" ända till nästa morgon och han vacknar tidit och börjar Försöka. Jag är nog kåt jag också men inte alltid.
Nu är han borta en längre tid så vi ses inte lika mycket, men då han kommer tillbaka är det det första han vill göra att ha sex. Jag vet inte vad detta är för beteende och vad ska jag göra? Jag har nog pratar med han men kåtheten är en stark och kraftig känsla så jag känner inte att det hjälper. Anonym
kristiina annila

Barnmorskan och sexualrådgivaren Kristiina svarar
17.07.2018
Hej och tack för frågan
Det är normalt beteende, men vad är normalt för vem så är en helt annan fråga. Våra viljor är så olika. Att man inte vill ha sex alla dagar eller alla gånger, betyder inte att man är onormal på något vis. Killar i unga ålder är oftast aktiva. Men det verkar som att du är jätte stressad över detta och då blir det stressigt att vänta på nästa gång man träffas. Det ända ni kan nu göra är att prata på nytt. Han bör förstå att du bestämmer över din egen kropp och behöver få vara ifred.
Du behöver även kunna få ömhet och kärlek utan att måste ha sex. Det betyder ju inte att du inte tycker om honom. Våga ta itu med det igen bara. Kåtheten är en stark känsla, jo, men respekten för den andra bör vara ännu kraftigare.
Hoppas på att han lyssnar på dig. Du har lika rätt att bestämma som honom.
Mvh, Kristiina