Gravid?
28.12.2018
Hej! Kan de vara så att jag blir gravid? Var vid simhallen och då rörde en kille på min rumpa altså vet inte om de var misstag eller på flit men kan man bli gravid av det?
Tacksamm för snabbt svar! Gravid?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.12.2018
Hej.
Nej. Du blir inte gravid genom att någon rör vid dig. Det enda sättet (bortsett från konstgjord befruktning) att bli gravid är genom att penisen är inne i slidan så att spermier kommer upp i livmodern.
Så att att bli tagen på då man simmar är riskfritt med tanke på graviditet, men OM det var avsiktligt så är det inte okej. Ingen annan människa har rätt att röra vid dig utan ditt samtycke. I sådana fall där det händer så kan man alltid berätta det för badvakterna i simhallen. De har ett ansvar för att alla skall få känna sig trygga då de badar, och givetvis har du rätt och möjlighet att säga till åt personen som gjorde det.
Kram
Tessi