Gurk-dildo?
30.06.2014
Hej, jag har länge funderat på om jag vågar köpa kondomer för att kunna sätta på olika dildor (gurka, banan o.s.v...)
Men Jag vågar inte och är rädd att någon jag känner ska få syn på mig.. Så hur kan jag få dem/köpa dem utan att jag blir såkallat misstänkt att ha köpt kondomer?
Och jag undrar oxå om man kan ha en gurka UTAN kondom inne i sig? För den består ju 96% av vatten, så det borde ju inte vara så farligt... om man har den i kokhett vatten en stund så bakterierna dör å sen väntar tills den svalnar och sen använda den utan kondom?
OCH igår så blev jag kåt i min tjej kompis, fantiserade att hon skulle börja slicka min fitta och så vidare.. Så jag började vara nära henne och hon kramade om mig med benen(vi låg ner i en säng), men det blev allt. Då hon kramade om mig med benen så blev jag jättevarm i underlivet å sånt.. Så är jag lesbisk för det? För hon är lesbisk iallafall..
Tack på förhand :D ^^ Den sköööööna ;P

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
04.07.2014
Hej Du sköööööööna ;P
Först om gurkdildon. Nja, njo, kanske den blir för mjuk om du kokar den - 96% vatten blir snabbt mjuk gegga? Och så är det det där med besprutningsämnena som kan finnas kvar på den. Men om du tvättar superordentligt med tvål? På egen risk, skulle vi säga.
Att köpa kondomer ÄR faktiskt inte så hemskt. Vet du, lite är det nog som att gå första gången till tandläkaren eller något. Man tror att det ska vara myyyycket hemskare än vad det faktiskt är i verkligheten. Och när man gjort det första gången så går det mycket lättare nästa gång, och nästa, tills det inte känns det minsta märkvärdigt eller skamfullt alls. Kondomer finns ju också på så väldigt många ställen, i allt från apotek (där personalen har tystnadsplikt) till bensinstationer, på alla ställen kan det ju inte finnas någon som känner igen en. Och varför skulle vuxna människor retas med någon som köper kondomer, sååå kul är det inte ;)
Angående att du blev kåt när din kompis kramade dig med benen. Vet du, det är nog helt normalt, för det kändes sexuellt för dig. Oavsett vartåt man dras, homo eller hetero eller något däremellan, så tänder de flesta av oss faktiskt med hjärnan. Tycker hjärnan att det här var en upphetsande och spännande och sexuell situation, så kickar kroppen igång och blir het och villig. Vi kan inte alltid rå för vad våra kroppar gör, och vart våra tankar snurrar iväg. Vi kan bestämma vad vi ska GÖRA, om vi vill göra något av kåtheten och situationen eller inte.
Men vi måste inte på basen av lite kåthet bestämma VAD vi är. Vi måste inte veta eller bestämma eller stå för det om vi är hetero eller homo eller bi eller vadsomhelst. En handling gör dig inte till något av alternativet och så måste du fortsätta vara det alternativet tills den dag du dör. Jo, många vet med så gott som 100% att de är bu eller bä, men sådant kan också förändras under livets gång - och sist och slutligen tänker man på MÄNNISKOR, inte på kön. Så känner du att du vill göra något mer med din kompis än bara krama, och hon är med på noterna, så gör du det. Vill du inte, så gör du inte. Du måste inte veta om du är lesbisk eller inte. Kanske vet du lite mera en vacker dag vad du har för sexuell läggning, och bra så. Nu tycker vi att du bara ska göra det som känns rätt och okej för dig själv och därmed basta, gumman! :D
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbarn Angelica