Han ens slida bli större av en sexleksak
09.07.2018
Hej jag är 15 år och oskuld, jag brukar pulla med fingrarna (2 fingrar) det känns bra och så, har också testat sexleksaker men ville testa något större, så jag köpte en ganska stor dildo, jag börja blöda lite men det gjorde aldrig ont, har börjat blöda med mina mindre leksaker också. Nu när jag har 2 fingrar i min slida så känner jag inte lika mycket längre, har jag blivit större där nere eller kommer det bli normalt igen? Det va för några dagar sen och jag har inte använt min dildo sen dess ):
Hört att vissa blir större när dom fött barn vilket är förståligt men dethär sexleksaken va inte ens enorm

Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.07.2018
Hej!
Ingen fara, slidan både vänjer sig och avvänjer sig med större grejer. Den stretchar nog, både för stunden och på längre sikt. Inte hur långt som helst, såklart, men någon milli, någon cent. Det är rätt vanligt exempelvis att tjejer som inte haft sex på länge tycker att de är trånga eller grunda, men sedan igen när de haft sex några gånger så är det som om slidan skulle "passa" igen. Likaså kan det ta några gånger att vänja sig igen med en mindre älskare, så säkert gäller precis samma med olika tjocka hjälpmedel. Och ja, det är främst grovleken, omkretsen, som spelar roll här.
Lite kan man såklart hjälpa till genom att träna sina bäckenbottenmuskler så att man medvetet kan "knipa om" vad det nu är man för in i slidan som känns mindre än det borde. Det är väl nog mera det kvinnor som fött barn har problem med än att själva slidan i sig skulle ha blivit vidare. Och så ska man såklart försöka att vänja slidan lite försiktigt vid grövre grejer ifall det behövs. Igen, såklart, inte hur grova som helst. Man kan bra ta lite glidmedel till hjälp, så får slemhinnorna hjälp i stretchandet. Ofta kan det göra ont eller börja blöda för att man inte är tillräckligt upphetsad också, alltså att slidan inte hunnit bli våt och hal och stretchig.
Så lite försiktighet och sunt bondförnuft bara, så ska du nog kunna onanera precis som du vill utan risk för att det ska "lämna" så.
kram, Liselott