Hej
27.12.2018
Hej ären poike som är 15 år gammal och undrar om det är normalt att jag har tagit strings av min 19 åriga kusin å bruksr ha på mig dom tex då jag är ensam hemma och runkka i dom Joo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2018
Hej.
Jag ser ingenting onormalt i det du skriver. Sexualitet är ett ganska komplicerat begrepp, det finns väldigt stora variationer i vilka saker olika människor upplever som upphetsande och så länge man inte skadar någon så tycker jag inte att man skall söka fel i det.
Det att du tänder på att ha på dig strings och runka i dem betyder bara just det, att du tycker om att ta på dig strings och runka i dem. Det berättar inte någonting annat än så. Du kanske tänder på tjejer - eller så tänder du på killar. Du kanske tänder på att själv klä dig i det motsatta könets kläder - eller också tycker du bara om hur just detta plagg känns. Det jag menar är att det inte är någonting som är fel så länge du själv accepterar det du gör.
Du är ung, och din sexualitet är ännu långt ifrån färdigt formad (om den någonsin blir det för någon alls). Du behöver inte lägga någon etikett alls på dig själv om du inte vill. Fortsätt att söka efter saker du själv tycker om, och fortsätt att njuta.
Kram
Tessi