Hur? Hjälp!
11.02.2014
Vad ska jag egentligen göra när jag har sex..när man ligger där i missionären och han ovanpå inne i mig..vad ska jag göra då? För ja vill inte ligga där som en död fisk! :(

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.02.2014
Hej, det bästa du kan göra är att sluta tänka och fundera så mycket över det, låt allt bara hända. Slappna av och följ din intuition. Bara du kan slappna av och riktigt njuta av att ha sex så kommer rörelserna och sakerna vad du vill göra av sig självt. Men om du spänner dig och tänker alltför mycket på hur du borde eller hur andra brukar göra så försvinner allt det romantiska och sköna. För att nu ändå ge dig några råd så kan du ju smeka honom över ryggen och rumpan, kyssa honom både på munnen men kanske också på halens, nosa på hans öron, dra fingrarna genom hans hår osv egentligen det samma som du kanske redan gjort under förspelet. I stundens hetta kanske du börjar klösa hans rygg, klamrar dig fast, sätter upp benen kring hans rygg eller liknande. Vi reagerar så olika. Men det viktigaste av allt är att det finns inget som är rätt eller fel så länge det känns skönt för både dig och honom. Kanske han hellre vill bli smekt över bröstet än över ryggen, kanske du vill meka dina egna bröst mellan varven för att förhöja din egen njutning och samtidigt hans. För det är ju så att när ens partner njuter så njuter man också själv. Sen kommer det nog av sig självt att du börjar röra dina höfter mot hans, kanske trycker dig närmare för att hans ak komma riktigt djupt in i dig. Men allt sånt är saker som skre av sig självt, man behöver inte och kan inte kontrollera det.
Mitt bästa råd är att du struntar i att tänka och låter kroppen röra sig och följa med som den vill, då blir det säkert på bästa sätt!!!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna