ihop och sex, bröst! behöver svar!!!!!!!
12.02.2017
hej! jag har just blivit tillsammans med min kille och jag är femton år gammal och det är han också. jag har pratat med min mamma om ja får sova över hos denhär killen och det får jag. vi har varit tillsammans två veckor nu. senaste gången jag sov över hos honom tror jag att han ville ha sex för han tafsade på rumpan och när han skulle ta på mina bröst drog jag bort hans hand eftersom jag inte alls har några bröst över huvudtaget. jag är rädd för vad han ska tycka. tror ni han tycker om mig fast jag inte har några bröst? och när ska man ha första sexet? jag ville inte ligga utan tröja och han blir sur om jag inte tar av tröjan- vad skall jag göra??
TACKSAM FÖR SVAR SNABBT? kattazatta

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.02.2017
Hej,
Det finns flera saker jag funderar på med din fråga.
Men vi börjar med att fundera på brösten. Det är helt normalt att inte ha jättebröst i din ålder, alla är vi trots allt olika. Och jag tror ju att din kille vet om ungefär hur stora eller små dina bröst är, det syns ju trots allt även då man har kläderna på. Om han tycker om dig då du har kläderna på så lär han nog tycka om dig då du är utan kläder också.
Men då ni skall hångla, eller den dag ni funderar på att ha sex så är det viktiga att du känner efter hur det känns för dig. Vill du att han tar på dina bröst? Om han känner på dina bröst och skulle bli förvånad över att de är mindre än han hade trott så betyder det inte att det är fel på dig. Om du vill att han smeker dig, så är det okej att han tar på dina bröst - men vill du inte att han gör det så är det okej att du flyttar på hans hand. Han har inte rätt att bli sur över att du inte vill klä av dig. Det är helt enkelt inte hans beslut. Och om du klär av dig och går med på saker bara för att han vill det så är det inte frågan om sex utan om sexuellt våld. Så enkelt är det.
Jag tycker inte att det låter som att ni är redo att ha sex ännu. Det är mycket möjligt att han vill det, men eftersom ni inte ännu har varit tillsammans tillräckligt länge för att lita på varandra så tycker jag faktiskt inte att ni behöver skynda med det. Känns det som att du kan tala med honom om saken? Det är helt okej att säga att man inte ännu är beredd att visa sig utan kläder, och det måste han acceptera. Det han kan försöka göra är att få dig att känna dig trygg så att du skulle våga ta det steget, och då är det upp till dig om du vill eller inte. Men om du inte är redo att visa dig utan tröja så har han inte rätt att vare sig tjata eller sura. Isåfall är det bara ett tecken på att han inte är tillräckligt mogen att ha sex eftersom det då är ganska tydligt att han bara tänker på sig själv.
Jag tror att sexet blir mer lyckat om ni sakta men säkert lär känna varandra och varandras kroppar. Ta god tid på er och på att kyssas, smeka och upptäcka varandra. Sen då ni har kommit så långt att ni vågar säga och visa vad ni vill, och båda vill samma sak, då är ni redo att gå vidare.
Ni skall vänta med sex tills ni båda känner att ni verkligen VILL. Och då finns det inte utrymme för tankar som "vad skall han tänka om mina bröst??" För då VET du att han tycker om dig precis som du är. Och om du fortsätter att känna dig osäker så föreslår jag att ni helt kallt väntar med sex tills du litar på honom. Sex är en alldeles för bra sak för att slösas bort på nån som inte förstår att uppskatta det.
Jag förstår om du tycker att jag låter sträng, men jag vill att du först och främst skall respektera dig själv och dina gränser. Sen då ni båda känner samma sak och vill lika mycket är det bara att köra på.
Kram
Tessi