Kan inte komma
09.01.2017
Ja.. I helgen gick min pojkvän ner på mig, fingrade mig, och så hade vi "sex med kläderna på". Han försökte få mig att komma och tänkte då inte alls på sig själv. När jag onnanerar har jag sällan eller aldrig problem at komma, även om det krävs fantasier. Det var första gången min pojkvän gjorde allt det där, varför månne kunda jag inte komma? Jag kände mig inte alls nervös, och jag var kåt..
Jag märkte dock att det som tog mig närmast att komma var att höra honom andas och bli upphetsad. Alexandra

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.01.2017
Hej.
Det är ofta lättare för tjejer att komma själva än att komma genom att partners stimulerar en. Kanske därför att det handlar så mycket om rätt teknik, och att alla tjejer sannolikt vill ha det på sitt eget sätt för att komma, för att det helt enkelt inte lyckas annars. Ofta kan killen ta en ganska nära, men ändå inte riktigt ända fram (om man inte är väldigt tydlig i sina anvisningar)
Det är ingenting jag tycker att du skall känna skuld eller irritation över att du inte kom denna gång, det kan kräva lite träning och tillvänjning innan man når det. Oftast brukar man t.ex. genom att höra hur den andra personen andas eller spänner sina muskler lära sig hur hen vill ha det. Tänk på det som att ni har mycket fantastiskt att lära er om varandra ännu. Bara för att du inte kom denna gång så betyder inte att du aldrig kommer att göra det.
Vartefter ni blir mer bekanta med varandra så blir det säkert också lättare att inviga varandra lite i de egna fantasierna, och då kan det bli ännu lättare eftersom den andra "spelar med".
Upp med hakan, det är bara att fortsätta träna :)
Kram
Tessi