Kan jag vara gravid?
23.01.2024
Hade mens 7-11 januari ich hade sex den 12 januari , har haft ont i nedre delen av magen sen dess min ägglossning är beräknad idag 23 men vet inte om jag hade de då jag fixk flytningar efter sex direkt i några dagar och har inga nu. Kan de vara så att jag är gravid??? LT
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
26.01.2024
Hej!
Sannolikheten att du skulle vara gravid är väldigt väldigt liten. Om du har en regelbunden menscykel så infaller ägglossningen med stor sannolikhet när den ska, alltså den 23de. Om du haft konstiga flytningar och molande värk i nedre magen så rekommenderar jag dig att ta ett könssjukdomstest, risken för klamydia kan finnas om man har samlag utan kondom och den andra haft andra sexpartners innan hen hade sex med dig. Test kan du köpa på apoteket. Ifall det är positivt får du en antibiotika kur som gör att den försvinner. Ta hand om dig!
Kram!
Malin