Kan man bli gravid utan samlag?
30.10.2016
Hejsan! Är en flicka på 19 år, och jag har aldrig haft sex. Jag bara undrar, om kan bli gravid utan samlag? Kan bli gravid om en pojke får utlösning på ens trosor (dvs mellan benen), han var naken men jag hade trosor på mig. Är detta möjligt? Abrams1

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.11.2016
Hej.
Det är väldigt osannolikt att man skulle bli gravid på det sättet, d.v.s. bara genom att han skulle komma på dina trosor och utan att vara innuti dig. Dels tycker inte sperman om att komma i kontakt med luft, och även om man tänker att någon skicklig simmare skulle kunna ta sig igenom tyget så är det osannolikt att spermierna på egen hand skulle klara av att ta sig ända från utsidan av slidmynningen in, och sedan hela vägen upp genom slidan till livmodern.
Så svaret är nej, det är nog inte möjligt.
Kram
Tessi