Kåt
25.01.2017
Hej jag är en tjej som är kåt ganska ofta. Jag brukar kolla på porr o bli jätte kåt o tänker att jag skulle kunna ha sex med vem som hellst just i den stunden. Men vad skulle jag kunna göra för att få orgasm eller en njutning av nått slag för jag vågar inte pulla mig själv.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.01.2017
Hej.
Jag tycker helt enkelt att du skall låta din kropp styra dig då du är kåt och ligger hemma och tittar på porr. Då menar jag INTE att du skall gå ut och ha sex med vem som helst utan att du skall låta dina händer göra det de vill göra. Smek dig själv där det känns skönt och på det sätt det känns skönt.
I porrfilmer finns det ganska många saker som kan leda till missuppfattningar, t.ex. att alla tjejer skulle onanera genom att föra in saker i slidan. Så är det inte. Det känsligaste stället på tjejens kropp är ju klitoris, som inte sitter inuti utan utanpå - så de allra flesta tjejer uppnår orgasm genom att smeka sig själva utanpå kroppen, vid blygdläpparna och klitoris. Då menar jag inte att inga tjejer skulle tycka om att stoppa in saker i sig heller - men det är inte nödvändigt för att uppnå njutning om man inte vill.
Försök att slappna av och låta dina händer visa vägen. Du kan nog lita på att din kropp visar dig vad den tycker om bara du lyssnar. Och att ha det skönt på egen hand och ha sex med sig själv är inte alls bortkastad tid eftersom det gör att du lär dig vad du själv tycker om - vilket kommer att vara nyttigt senare i livet då du hittar en partner som du vill ligga med.
Ta ingen stress - njut!
Kram
Tessi