Kåt
04.09.2016
Jag har nyligen hittat mig en pojkvän och varje gång han rör mig blir jag så jävla kåt och upphetsad vi har bara kramats och hållt om varandra inget kyssas eller hångel men som sagt varje gång han rör mig vill jag bara hoppa på han men jag vill inte förhasta det hela snälla jag vet inte vad jag ska göra det är som att han inte vill göra det ännu och jag vet inte om jag kan vänta men jag älskar ju honom vet absolut inte vad jag ska göra Ulrika

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.09.2016
Hej.
Grattis till pojkvännen! Det är en fastastisk känsla då man är jättetänd och nyförälskad. Jag tror att det är en bra idé att ni tar det långsamt och går sakta framåt med tanke på er ålder.
Det finns en myt om att unga killar alltid är redo och att de alltid vill ha sex, men det är viktigt att komma ihåg att det är just det - en myt. Alla är inte lika "pang-på", utan vissa tycker om att ta det i långsammare takt - och det är inget fel på det. Om du känner dig riktigt modig så tycker jag att du kan fråga av din kille om han vill kyssas, och om han vill det så är det ju bara att köra hårt. Det kan hända att han bara är väldigt blyg och därför inte vill ta första steget - men det kan också hända att han inte ännu är redo och därför måste du ha tålamod om det är så att han behöver mer tid.
Om det känns som att du inte vågar fråga honom ansikte mot ansikte så kanske du kan skriva åt honom, i stil med "jag skulle vilja kyssa dig". Då är det ju upp till honom att antingen svara, eller på något annat sätt ta nästa steg. Antingen kanske han försöker kyssa dig eller så låter han bli.
Jag vet inte om du kan, eller ska göra någonting för att bli mindre tänd på honom. Men det du kan göra är ju att försöka få utlopp för din lust då du är ensam. Då du är på egen hand kan du smeka dig själv och fantisera och på det sättet kan du säkert klara av upphetsningen, även om den är stor. Om han inte ännu vill vara lika fysiskt nära som du så är det viktigt att du respekterar det - men det betyder inte att du inte kan njuta då du är själv.
Kram
Tessi