Kom jag?
26.12.2023
Hej! Jag fingrade/pullade mig själv och när jag var klar och tog ut fingrarna så var det nått genomskinligt slem liknande på mina fingrar. Vad var det? Kom jag eller var det flytningar? Växt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.12.2023
Hej,
Tjejens slida producerar flytningar hela tiden, det är ett sätt för kroppen att se till att slemhinnorna i underlivet hålls hela och rena. Men underlivet utsöndrar också en annan typ av "glidmedel" eller lubrikation då tjejen blir upphetsad eller då någonting förs in i slidan för att minska friktionen och skydda slemhinnorna. Så det att dina fingrar var våta då du  haft dem inuti dig har har inget samband med huruvida du kom eller inte utan är bara ett tecken på att allt fungerar som det skall.
Det finns tjejer som ejakulerar (dvs det produceras och utsöndras en större mängd vätska som kan komma ut lite likt killars utlösning) men det har inte nödvändigtvis något samband med orgasmen och långt ifrån alla tjejer ejakulerar.
Bara att fortsätta om det känns bra.
Kram,
Tessi