Konstig fråga
13.04.2020
Hej.
Jag och min pojkvän hade sex (med kondom). När han tog ut sin penis så var det vitt på kondomen (inte sperma, kondomen var hel). Var det flytningar eller vad var det? Konstig fråga

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.04.2020
Hej,
I din fråga framkommer inte om det var vitaktiga flytningar eller mer som vitaktiga klumpar. Jag gissar att det var slidsekret som kom från dig. Inget konstigt med det. Slidan skall ju vara fuktig - och det produceras vätska där för att slidan skall vara halare. Slidsekretet kan se ut på lite olika sätt beroende på konsistensen, ibland är det helt genomskinligt och ibland mer vitaktigt. Detta är normalt.
OM man har rikliga vitaktiga eller klumpiga flytningar hela tiden så kan det vara ett tecken på att man har felaktigt pH-värde i slidan, men det är svårt att veta på basen av din fråga om det är bara denna enda gång du upplevt det. Om du upplever klåda eller gryniga flytningar så kan du från apoteket köpa en salva som heter Canesten. Men som sagt - slidan skall vara fuktig så i samband med sex är det normalt.
Bra att ni använde kondom!
Kram
Tessi