Kukring
28.02.2018
Jag undrar hur det känns att använda kukring och om det är något som kan hjälpa om man har problem med erektionen eller bara annars?? Har hört att de ska hjälpa en del....

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.03.2018
Hej,
Eftersom jag personligen inte kan svara på hur det känns att använda kukring så skall jag skicka din fråga vidare till min vän Paul som kan svara på det.
Om man har problem med erektionen, så att man t.ex. inte hålls riktigt hård under hela samlaget så kan en kukring hjälpa eftersom den tvingar blodet att hållas kvar i penisen så att ståndet inte "svajar till". För vissa killar kan kukringen också hjälpa till att bibehålla erektionen längre så att man inte kommer lika snabbt, men det är väldigt individuellt. För andra funkar det tvärtom (att man kommer snabbare eftersom man inte behöver oroa sig över att slakna mitt i, så man slappnar av mer) Och för en tredje är det ingen skillnad alls.
Här kommer Pauls svar:
Hej! Då det gäller frågan om hur det känns att använda kukring så är ju det tråkiga svaret att det är väldigt individuellt, från person till person. Vissa gillar det, vissa inte. Tumregeln då det gäller kukringar är att pröva sig fram och testa fler olika modeller. Det finns kukringar i olika material, men jag skulle rekommendera ringar som är töjbara om man vill testa en första gång. Sedan finns det ringar som är tänkta för att göra kuken hårdare och lite grövre (och därmed även hålla erektionen bättre) och de som är tänkta för att man inte ska komma så fort. Utöver det finns det ringar med vibrator, men de skulle jag kanske inte skaffa innan jag testat en "vanlig" först. En annan tumregel är att de dels inte ska göra ont att ha (du ska känna att du har en, men den ska inte skava eller sitta för hårt) och att du inte heller ska låta dem sitta på alltför länge då man ju stryper blodtillförseln rätt långt.
Så ja, kukringar kan kännas sköna och göra det hela bättre. De kan också kännas obekväma. Mitt råd är att testa ett par olika modeller och se vad du tycker och därefter köra vidare. Kom ihåg att använda lite glidmedel innan du trär på ringen eller ringarna, det gör det hela lite smidigare.
Hälsningar
Paul och Tessi