Lite allt möjlit me sex
16.09.2017
Hej de e så att ja å min kille jättegärna vill ha sex båda två. Han e oskuld men int jag, ha bara vari me en annan som de va flrsta gången för båda åxå. Men vi fösöka några gånger men han fick aldri typ stånd när vi väl sku va sex vilket e jätte påfrestande eftersom ja int ha haft sex på mer än en ett år.. vafö händer de? Däremot va han jätte amazing "där nere" me både munnen å händerna. Min andra fråga e, finns de risk fö graviditet om han rörd sin kuk fö att "fösök få liv i den" åsen me samma hand smekte mitt underliv? Han kom aldri men de bruk ju kom nå såndä "för-grej" tycker ja mej minnas. Om de finns risk, hu länge efteråt händelsen kan man ta såndä akut ppiller? Ha en gång tagi de å de va direkt moronen efter men då hade faktiskt kondomen spruckit. Vill hemskt gärna ha sex

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.09.2017
Hej,
Jag förstår dilemmat, och fattar att det känns jobbigt får er båda två. Främst för honom, som antagligen är supertänd på dig - men som blev nervös och då inte kunde behålla ståndet. Det är inte speciellt ovanligt. Det bästa man kan göra är då att ta det lugnt, och fortsätta att hångla, smekas och kyssas. Oftast brukar han bli hård igen efter en liten stund och då kan man fortsätta.
Det sämsta man kan göra är att avbryta helt och konstatera att "nähäpp, det blev inget". Då blir känslan av ett misslyckande jättestor för båda, och det höjer tröskeln att ha sex inför nästa gång.
Som tjej är det jättevanligt att man lägger skulden på sig själv, t.ex. att han inte är tänd på en eller att man har gjort någonting fel. Men oftast har det ingenting alls med det att göra. Utan det handlar helt enkelt om stress.
Du skriver att han var "jätte amazing" i övrigt, så det låter ju lovande. Försök att tala om det som har hänt, och tillsammans bestämma att ni inte skall ta nån stress. Om han slaknar - så fortsätter ni ändå att ha det skönt tillsammans, och han kan ta en liten timeout och koncentrera sig på dig istället medan han hårdnar pånytt. Huvudsaken är att ni inte avslutar sexet som ett misslyckande, utan att ni då istället hittar på ett annat sätt att fortsätta ha det skönt. Förhoppningsvis leder det till att han inte blir lika nervös eftersom han vet att han inte kan "misslyckas" och att han då hålls hård.
Risken att han skulle ha överfört levande spermier från sig själv till dig med handen är minimal, så det behöver du inte oroa dig över. Spermier överlever oftast inte kontakten med luft/hud utan behöver omges med fukt för att hållas livsdugliga. Olika akut p-piller har lite olika "tidsgräns" men gemensamt för dem alla är att de fungerar bättre ju tidigare man tar dem. Försök se till att ni har kondom till hands istället så behöver ni inte oroa er.
Kram
Tessi