När börjar jag få utlösning
04.02.2024
Jag är en ungdom som har börjat att upptäcka mitt underliv jag undrar när man börjar fö sin första riktiga utlösning för när jag runkar så kommer bara något grumligt lite gulaktigt ut ur penisen men jag undrar när jag börjar få färiktig utlösning eller om det är utlösningen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.02.2024
Hej,
Jag tror nog att det är din utlösning. Beroende på t.ex. hur länge man har varit upphetsad och när man har fått utlösning senast så kan utlösningen vara lite olika konsistens, och det är helt normalt. Du skall också komma ihåg att inte jämföra dig själv med någonting som du kanske har sett i porrfilmer, eftersom det oftast inte stämmer riktigt överens med verkligheten. På film kan utlösningarna se väldigt rikliga ut, medan man i filmer ofta tar till olika knep (som t.ex. att fylla urinröret med annan vätska) för att utlösningarna skall verka rikligare.
Det låter helt normalt för din ålder.
Kram,
Tessi