ofrivillig utlösning
05.02.2024
Jag har under senare tid (sista 3-4v) haft återkommande utlösning under nätterna. Inte bara någon natt utan flertalet kanske 3-4 ggr i veckan. Det har inte varit ett problem tidigare. Är det något fel, farligt eller vad ska man göra åt det? störande problem

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.02.2024
Hej,
Det är ingenting som är fel och det är helt normalt. Det är nog helt "klassiska" nattliga sädesuttömningar som du upplever. En tänkbar orsak kan vara att nu då du inte har sex lika ofta så är dina testosteronnivåer i kroppen högre vilket leder till att du istället upplever nattliga sädesuttömningar. Du kan testa om det har någon inverkan om du skulle onanera regelbundet och ifall det då skulle minska nattetid. Men i sig är det alltså ingenting du behöver oroa dig för eftersom det inte är ett tecken på att någonting skulle vara fel utan tvärtom.
Kram,
Tessi