Onanera
11.06.2025
Hej, jag fattar inte hur alla kan tycka det är könt att sätta in fingrarna i snippan jag vill testa men jag gjorde det en gång och då gjorde det lite ont och det blev inte alls skönt. X

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.06.2025
Hej.
Om det känns skönt på det sätt som du gör det så gör du alldeles rätt. Det finns inget rätt eller fel sätt, bara olika sätt. Jag har aldrig sett någon statistik på hur tjejer onenerar, men jag tror att det vanligaste är att man gör som du, att man smeker sig utanpå. Givetvis finns det också de tjejer som redan från "början" onanerar genom att föra in någonting i slidan, men det innebär inte att något av sätten skulle vara mer korrekt än det andra.
I porrfilmer är det däremot överrepresenterat att tjejer onanerar genom att föra in fingrarne eller något annat föremål i slidan, men detta beror kanske till stor del på att porrfilmerna oftast görs av och för män, som sist och slutligen inte riktigt vet hur känseln fungerar i kvinnokroppen.
Fortsätt att göra på det sätt som känns skönt för DIG. Det skall inte göra ont.
Många kramar,
Tessi