Onani
26.11.2024
Hallå. Jag undrar. Om man onanerar för mycket. Kan man få problem med kisseriet.? Jag har märkt lite att jag får vara på toa ganska länge. Och även fast jag har kissat en gång. Så kan det komma mer fast jag har torkat av mej. Så är det farligt att onanera för mycket.? XXX

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.11.2024
Hej,
Nej, det du beskriver är inte farligt och inte ett permanent tillstånd. Då man är upphetsad och har erektion är det mycket blod som samlas i vävnaderna i underlivet, både i penisen och i resten av bäckenet. Så det att det tar längre tid för dig att kissa efteråt och att hela blåsan inte blir tömd på en gång beror sannolikt på detta. Som du säkert har märkt så löser sig problemet av sig själv efter en stund då vävnaderna har återgått till det normala.
Kram,
Tessi