Onani på morgonen
30.04.2025
Varje gång jag försöker onanera före klockan 12 går det inte. Jag kan bli våt och det känns ju typ helt okej, men jag kan aldrig komma/det är väldigt svårt att komma och jag behöver använda leksaker och när jag kommer känns det inte like bra som på kvällen. Behöver jag vara orolig? freakster

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.05.2025
Hej,
Nej, det är nog inte någonting du behöver oroa dig över. Din kropp är inte en maskin så den fungerar olika under olika tider på dygnet och beroende på situation. Oavsett om man har sex ensam eller tillsammans med en partner så är sex annorlunda på morgonen än på kvällen, antagligen för att ens egen medvetandegrad, avslappning o.s.v. är annorlunda. Jag kan tänka mig att du antagligen är avslappnad på ett annat sätt på kvällen då du kanske har jobbat färdigt för dagen, jämfört med på förmiddagen då du vet att du snart skall stiga upp och har hela dagen framför dig. Så det du beskriver är inte någonting som är "fel", utan helt enkelt olika.
Kram,
Tessi