Onnani
11.04.2023
Hej! Jag kommer aldrig då jag fingrar mig själv eller då min kille gör det, varför inte? Jag är 100% trygg med honnom och är avslappnad och allt känns bra men jag har aldrig kommit 789
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
12.04.2023
Hej,
Att komma genom att föra upp något i vaginan, t.ex. fingrar eller penis eller dildo räcker oftast inte för att komma. Endast 25% får orgasm av endast den praktiken. Nästan alla behöver alltså någon annan stimulans. Det som händer när man t.ex. gnider sig är att klitoris stimuleras. Klitoris finns ovanför vaginala öppningen, precis där inre blygdläpparna möts. Där finns en liten ”plupp” som är superkänslig. När man masserar den med fingret eller kanske använder en klitorisvibrator eller gnider sig upp mot något, så känns det skönt. Gör man det en stund kan man till slut få en orgasm. Alltså behöver många stimulans av klitoris samtidigt som man t.ex. för upp fingrarna. Prova själv först, känn efter om det känns skönt att massera klitoris och berätta sedan för din kille att det eventuellt kunde vara något trevligt att prova på, men bara om du vill såklart!
Kram!
Malin