Ont i kulorna
30.10.2018
Hej, jag är en 16 år gammal kille o har haft några tjejer genom åren. Ibland har man ju haft typ filmkväll o annat osså har man legat och tafsat lite på varandra och hånglat o lite sånt under filt. Och efter ett tag brukar jag få så jäkla ont i kulorna så jag nästan svimmar, det känns som att jag inte har nån blodcirkulation i dom och det är ju hur pinsamt som helst att säga det till sin tjej så jag brukar gå på toa och vänta tills de är över. Det är nästan så jag vill skrika allt jag kan. Hoppas jag kan få svar på varför jag får detta... Mvh. .

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.11.2018
Hej.
Det du beskriver är troligen det man brukar kalla för "blue balls", d.v.s. att man har varit upphetsad en längre stund utan att ha fått utlösning. Det är inte farligt, bara obekvämt och obehagligt. Smärtan beror på att vävnaderna sväller p.g.a. ökat blodflöde, och att trycket då ökar. Alla killar upplever inte detta fenomen.
Det du kan göra åt saken är precis det du gör nu, att gå och lugna ner sig en stund - eller att få utlösning så att svullnaden i vävnaderna försvinner.
Ingen fara, det låter helt normalt.
Kram
Tessi