Oralsex
18.08.2024
Hej!
Jag tycker om att suga min kille och jag blir upphetsad av när han får utlösning och när jag har honom i munnen.
Problemet är bara att jag tycker inte om smaken på sperman, speciellt när mycket kommer i kontakt med tungan.
Jag har har aldrig haft problem med kväljningar och kan slappna av helt när jag tagit mycket av penisen djupt in i munnen till exempel. Men satsen har alltid varit problematiskt för mig istället.
Har ni något tips på vad jag kan göra eller testa? A & L

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.08.2024
Hej,
Du är nog långt ifrån den enda som upplever det lite svårt med antingen smaken eller konsistensen av sperma. Jag vill vara tydlig med att man inte måste svälja om man inte vill. Det är fullständigt omöjligt för en annan person att ställa sådana krav på en och precis som med allting annat då det kommer till sex så bestämmer man själv var ens gräns går. Så det är fullständigt lugnt om man ber honom säga till då han närmar sig så att man får backa undan och sköta det sista t.ex. med handen.
Men på basen av din fråga får jag uppfattningen att du gärna skulle vilja svälja men har lite svårt med det, så mitt tips skulle därför vara att då han närmar sig utlösning så placerar ni er så att ni antingen båda ligger på sida (du fortsätter alltså ha honom i munnen) eller så att du är under honom (dels för att du inte skall behöva spänna några muskler i halsen och dels för att tyngdlagen skall få göra sitt.), sedan tar du honom så långt som möjligt i svalget, så att själva utlösningen kommer direkt i svalget och inte ovanpå tungan. Man har betydligt mindre smakreceptorer långt bak på tungan och eftersom satsen då kommer bakom det "kritiska stället" mitt på tungan så hinner du svälja innan du känner av smak eller konsistens.
Hoppas att ni hittar en ställning som funkar för er.
Kram,
Tessi