Orgasm eller inte
08.06.2025
Jag vet inte om jag får orgasm eller inte?
Både då jag har sex och onanerar så efter ett tag ( speciellt med mig själv ) så får jag en stark kissnödig nästan värkande skön känsla, och efter det släpper är det nästan obehagligt då måste jag sluta onanera ett tag
Är det en orgasm eller inte? För jag har förstått att orgasmer för att räknas att ” komma” ska vara intensivare än så, men jag vet inte heller vad annat det skulle vara

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.06.2025
Hej,
Det är nog rimligt att anta att orgasmer känns olika för alla, och de flesta vet ju att de kan variera i intensitet även från en gång till en annan. På basen av det du skriver så låter det som att det är en orgasm du upplever, men givetvis kan jag inte veta det med 100% säkerhet.
För tjejer brukar det ofta vara så att man precis efter ögonblicket då man får orgasm kan känna sammandragningar i hela underlivet (slidan/livmodern/ändtarmen) och dessa sammandragningar känns några gånger innan de sedan ebbar ut. Om dessa är någonting du har upplevt så kan det vara ytterligare en bekräftelse på att det faktiskt är en orgasm.
Det är nog bara att fortsätta utforska :) Lycka till!
Kram,
Tessi