?
21.03.2017
Hej jag har börjat onanera lite grann. Men det ända som jag tycker är skönt är när jag är i duschen och onanerar. men jag skulle vilja hitta ett nytt sätt för jag nöter så mycket vatten för jag vill nästan onanera i duschen varje dag. Finns det något annat sätt att onanera som är skönt? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.03.2017
Hej.
Det varierer från person till person hur man tycker om att onanera. Vissa gillar duschen, eftersom man själv kanske inte behöver göra så mycket då - förutom att hålla i duschen. Andra tycker bättre om att onanera med hjälp av handen eftersom man har mer kontroll över den och kanske bättre kan styra rörelserna. Med en massagestav är det också ganska lätt, men det är kanske inte så lätt att få tag på då man inte ännu kan handla på nätet eller besöka en sexshop.
Jag föreslår att du skall fröva dig fram och försöka ersätta duchen med handen, eller med något annat föremål som känns lämpligt. Övning ger fördighet då det handlar om onani, precis som med allting annat.
Kram
Tessi