:)
11.09.2014
Hej, igår så hade jag sex med min pojkvän första gången. Eör ja vi har prova förut men ja har varu fö tight. Igår så gick de men de tog sjukt o ja börja blöd oxå. Varför gjorde se det? O kommer ja va lika tight nästa gång? :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.09.2014
Hej.
Ja, dethär med att mista sin oskuld är inte alltid smärtfritt eller skönt. Men jag kan lova dig att det blir bättre! Anledningen till att det gjorde ont nu var ju just det, att det var första gången. Du var säkert lite spänd. Konstigt skulle det vara om du inte var spänd, eftersom det ändå är någonting stort och spännande att ligga med nån första gången. Det kan kännas, eller göra lite ont ännu de kommande 2-3 gångerna, men knappast lika ont som första gången. Se bara till att ta det lugnt och försiktigt och ha tillräckligt långt förspel innan så att du är beredd och fuktig då han skall komma in i dig.
Anledningen till att du blödde är antagligen att en del av din slidkrans (det som förr, felaktigt, kallades för mödomshinnan) satt kvar. Det är inte farligt och det blöder sällan mycket. Du kan tänka på det som att slidväggen är lite rynkig och veckad, och eftersom penisen gnuggade mot den så brast den lite på vissa ställen. Men oftast är det bara efter första gången man blöder. Som sagt, ingenting att bekymra sig över.
Mitt råd är att ni skall ta god tid på er. Du kommer inte att vara lika trång då ni har gjort det några gånger, och förhoppningsvis kan ni tala om saken och litar på varann så mycket att du kan säga till din kille om det gör för ont och du behöver ta en paus. Om du är tillräckligt fuktig då ni sätter igång så tror jag inte heller att det gör lika ont. Det är bara att försöka pånytt. Övning ger färdighet även i dethär området.
Var rädda om varann!
Tessi