Pinsam fråga..
01.01.2019
Hej jag är 18 och gay. I förhållandet har det alltid varit jag som har varit "btm" och min pojkvän "top", och vi båda tycker om att det är så. Förståss har jag olika dildor i olika storlekar som jag brukar leka med då jag inte är med min pojkvän. Tycker det är extremt skönt med stora grejer, så dildorna har väl blivit bara större och större. Jag och min pojkvän har även provat på nått som heter fisting (tänker inte förklara vad det är), och det gillade jag också jätte mycket. När vi senast hade vanligt analt sex konstaterade min pojkvän att min anal börjar bli slapp och kännas mer som en slida. Tänkte inte så mycket på det först, men nu igår när jag skulle runka kände jag med handen där (har inte kännt med handen på flera månader), och den var mycket slappare än vad den har varit förut. Den typ "hängde" mer eller hur man nu ska säga. Och fem fingrar gled in lika lätt som ett har gjort förut. Är orolig nu att jag har förstört min anal för resten av livet :/ C.S

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2019
Hej.
Du skriver inte om du har upplevt några andra problem med din ändtarmsöppning, t.ex. inkontinens då det gäller luft eller avföring. Dessa är problem som går att åtgärda, och som inte alltid beror på analsex utan kan bero på flera olika orsaker.
Upplever du smärta i samband med sex? Smärta som signal är väldigt viktig, och kanske framför allt då det gäller analsex så är det någonting man måste ta på allvar. Om det gör ont så gör man inte rätt helt enkelt. Och även om det ibland kan vara svårt att veta den exakta gränsen mellan smärta och njutning så kan man inte tänja på den gränsen då det gäller analsex.
Du skriver att det "hänger" mer nu, och bara på basen av din fråga är det svårt att veta om det beror på hemorrojder eller på en eventuell prolaps (att själva slemhinnan åker ut t.ex. då man krystar.)
Jag tycker att du borde uppsöka en läkare för att diskutera saken och vid behov få en remiss vidare. Du kan börja med att boka en läkartid vid hvc.
Oroa dig inte. Det ordnar sig. Jag håller tummarna för att du hittar en läkare som kan se till helheten.
Kram
Tessi