pinsamt?
22.05.2016
Hej! Jag är inne i en kärleksbubbla för första gången och jag och min kille (sen en månad tillbaka) har haft samlag 2 gånger. Jag fyller 16 i år och han fyller 17. Vi tycker mycket om varandra och jag litar fullständigt på honom. Han kan verkligen prata om allt för han tycker ingenting är pinsamt att prata om när det gäller sex. Han frågar mig vad jag tycker är skönt och på vilket sätt han ska göra för att ge mig njutning. Mitt problem är att jag tycker det är sjukt pinsamt när jag ska runka av honom! Har gjort det 2 gånger och han verkar gilla det men jag vet inte om jag ska fråga honom hur det känns eller vad jag ska göra bättre? Hur ska jag göra för att det blir mindre pinsamt? Tacksam för svar!:)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.05.2016
Hej.
Jag vet inte riktigt vad det är som är pinsamt? Är det själva avrunkningen eller det att du är osäker på hur du skall göra eller att du är osäker på om/hur du skall fråga honom om du gör rätt?
Det låter ju jättebra att din kille inte är blyg för att tala om sex. Så om han vågar fråga dig vad du vill ha, så är han antagligen också öppen för att tala om hur han själv vill ha det.
Jag tycker att du skall testa att fråga honom. Nästa gång ni ligger på sängen (eller i skogen eller på soffan eller i bilen eller var ni nu råkar vara) och du runkar av honom så tycker jag att du med din andra, lediga, hand skall ta tag i hans han och placera den ovanpå din hand (den som håller i hans penis). På samma gång som du säger typ: "visa mig". Förhoppningsvis tar han då tag runt din hand som redan håller hans penis, och han kan då "styra" och visa dig precis hur snabbt och med vilket tryck han vill ha det. Har du tur tycker han dessutom att det är ganska hot att du tar initiativ och talar lite sex med honom under själva sexet - och isåfall är det ju en fullträff på alla sätt. Dels lär du dig precis hur han vill ha det och dels blir han upphetsad av att du frågar.
Njut av att lära känna varandra och er kärleksbubbla!
Kram
Tessi