Pubertet
28.02.2019
Hej alltså nu dom här 3 veckorna så har jag haft i mina tankar bara om sexuella saker, jag får boner varje 2 timmar och min hjärna bara tänkar på sex så jag behöver runka för att ta bort denna tank. Varför tänker jag så mycket på det, jag blir trött av det. Är det liksom normalt så i pubertet ow

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2019
Hej,
Ja, det låter lite utmattande men det är nog helt normalt. Under puberteten kommer hormonproduktionen igång och då är det vanligt att tankarna kretsar mycket kring sex. Det kommer nog att lugna ner sig med tiden.
Försök att njuta av det. Sexuell energi är en väldigt stark drivkraft som kan vara positiv om man använder den på rätt sätt. Njut av upphetsningen och dina fantasier, och njut av att lära känna din egen kropp och vad du tycker om. Det finns mycket att upptäcka.
Kram
Tessi