Runka av
13.01.2019
Hej! Om jag ska runka av min pojkvän kan jag ju inte göra det utan någonting som gör att det glider bättre för det gör vell ont har jag för mej att jag läst någonstans? Så då undrar jag om man inte vill använda glidmedel vad kan jag använda? Och är det så att man inte kan runka av honom utan någon typ av något som gör så det inte är så torrt? Och det känns bara konstit att ta fram något där före eller helt plötsligt spotta då jag hört det går att använda saliv men det skulle bara göra situationen konstig. Vill runka av honom men vet ej vad jag ska använda om man måste det utan att jag förstör stämningen.. alla tips ni kan komma på tar jag gärna emot :) Fundersam

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.01.2019
Hej.
Visst kan du runka av honom även utan att använda glidmedel. I de flesta fall är det ju förhuden som dras fram och tillbaka över ollonet så om man inte vill eller har tillgång till glidmedel så funkar det nog bra utan också. Undantaget är kanske om killen är omskuren eftersom det ju då inte finns någon förhud att föra fram och tillbaka, och då kan det bli känsligt eller t.o.m. smärtsamt med friktionen direkt på ollonet.
Men jag tror inte heller att du skulle förstöra någon stämning genom att ta fram glidmedel, tänk istället på det som att det skulle bygga upp spänningen lite.
Men som sagt, i detta fall är det inte nödvändigt om du inte vill det.
Kram
Tessi