Runkar i syrrans trosor och bh
31.01.2024
Jag runkar till min systers trosor och bh och sniffar de och brukar komma i det och runkar ibland i smyg när jag sitter i samma rum som henne, jag runkar också till bilder av henne. Är detta normalt? jag har också sextankar om henne om att jag bara skulle vilja att hon tar min kuk eller så och bara runka mig. Jag har sett henne naken och blivit hård. En gång bastade vi tillsammans nakna och då blev jag hård och hon sa wow vad stor den blev. Jag vill nästan att hon ska komma på mig när jag runkar och se hennes reaktion eller att hon har på sig de trosor jag kommit i. Är detta nomalt? Kåt14åring

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.02.2024
Hej,
Din fråga är huruvida det du beskriver är normalt, och den är inte så lätt att ge ett kort eller enkelt svar på.
Med tanke på den ålder och utvecklingsstadium du befinner dig i  så är det normalt att vara kåt, och att mer eller mindre vad som helst kan föra tankarna till sex och uppfattas som upphetsande, och då är det på sätt och vis inte överraskande att det är en person som du lever nära inpå. Våra fantasier är våra egna och vi kan inte heller helt och hållet bestämma över dem. I värsta fall blir de mer som tvångstankar om man försöker begränsa fantasierna, och i bästa fall kommer fantasierna om henne att bytas ut mot någon annan bara du slappnar av och låter fantasierna komma och gå.
Men då det kommer till att du onanerar i hennes kläder så tycker jag inte att det är okej, oavsett vems kläder det skulle vara (förutom dina egna). Det är delvis förståeligt att det känns upphetsande att tänka att en annan person skulle ha på sig kläderna som du onanerat i - men det är inte okej och skulle antagligen uppfattas som väldigt negativt om hon eller resten av din familj fick veta det.
Att blotta sig för någon eller att runka inför någon för att man själv känner att det är sexuellt upphetsande är inte heller okej, eftersom det inte lämnar något utrymme för samtycke från den andra personen. Det är med andra ord ett brott. Så länge det handlar om fantasier så skadar det ingen annan och de angår endast dig själv, men i allting som man gör i verkligheten måste man ta hänsyn till andra personer och i alla sexuella sammanhang är samtycke avgörande.
Om du känner att du inte helt har kontroll över dina egna handlingar eller om dina fantasier blir skrämmande för dig så skall du inte tveka att ta kontakt med en psykolog eller en sexuelterapeut som kan hjälpa dig.
Hälsningar
Tessi