Runkning
27.12.2022
Hur Kan jag göra runkning känna bättre. Jag har testata att sluta före jag far orgasm och sen blrja igen+ gör det så att jag trenar min kropp att få utlösning senare. Sol

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.12.2022
Hej,
Det lättaste sättet för dig att variera hur det känns att onanera är med hjälp av olika glidmedel eller oljor. Du kan testa med t.ex. kokosolja eller massageolja, eller egentligen vilken hudkräm som helst bara den inte är så starkt parfymerad. Men om det visar sig vara någonting du tycker om så tycker jag att du skall köpa ett riktigt glidmedel eller olja från butiken. (T.ex. Liberos babyolja som inte innehåller några parfymer eller tillsatsämnen. Den finns i samma hylla som andra babysaker.) Det finns ingen åldersgräns på att köpa glidmedel så det får vem som helst göra.
Det du beskriver är det som brukar kallas för "start-stop tekniken" och det är en metod som precis som du skriver används om man vill träna sin uthållighet. Men sen skall man förstås komma ihåg att det kan vara väldigt annorlunda den dag du har sex med en partner, det kan hända att situationen känns så spännande att det ändå tar länge för dig att komma, eller tvärtom - att du kommer snabbt. Men det är hur som helst ett bra sätt för dig att lära känna din kropp och hur den fungerar.
Bara att fortsätta :)
Kram,
Tessi