Sex
25.12.2019
Hej! Decibel jag och min kille vill ha sex och vi får de och vi har varit tillsammans i snart 2år hur ska jag göra föratt raka bort allt där nere? Vill raka bort allt mitt hår där nere

Ungdomsinformatör Ida svarar
30.12.2019
Hej!
Du kan läsa mer om olika hårborttagnings metoder på våra infosidor här.
Håret kring underlivet gör nytta, bland annat för att underlivet ska kunna andas och att det håller bort bakterier som inte hör hemma i underlivet/slidan. Så ifall du väljer att raka bort allt hår, så va noga med att använda trosor av bomull, försök att sova utan trosor så får underlivet andas ordentligt samt att använda luftiga kläder. Om du märker att du blir irriterad i underlivet av att raka så kan du också bara trimma håret.
Lycka till!
Kram, Ida