Sex varje dag
05.09.2023
Hejj, jag har en pojkvän som är 19 och jag är 16. Å vi har sex å tar på varandra varje gång vi e me varandra, vi kan vissa dagar ha sex flera gånger å ta på varandra flera timmar. E de longt att ha så mycket sex
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
06.09.2023
Hej!
Tack för din fråga. Så länge båda vill och samtycker är det lugnt. Det låter som att ni har stark attraktion till varandra och det är ju jättebra när man är i ett förhållande. Det viktigaste är att båda verkligen vill ha sex och jag hoppas att ni också är så pass bekväma med varandra att ni kan berätta för den andra om det någon gång skulle råka vara så att den ena vill ha sex men inte den andra.
Vi är alla olika med hur mycket sex vi vill ha och hur hög vår sexlust är. Sexlusten kan också variera lite från dag till dag eller komma och gå i perioder. På basen av det du beskriver låter det ju som att du och din pojkvän har ett hälsosamt sexliv där båda vill lika mycket men jag hoppas som sagt att du kan prata med din pojkvän ifall din sexlust skulle minska under någon period och du inte vill ha lika mycket sex som tidigare.
Ett förhållande är inte bättre eller sämre beroende på hur mycket eller hur lite sex man har utan det är upp till varje par att avgöra vad som känns bäst för just dom. Kom ihåg att du aldrig behöver göra något som du inte vill eller är bekväm med. Sex är ingen rättighet utan det är ett privilegium man får njuta av endast om båda är med på det och samtycker. Det är viktigt att man känner sig trygg med sin partner och kan vara ärlig och diskutera vad man tycker om och vad man inte tycker om när man har sex.
Om du känner att ert sexliv är bra och att du mår bra av mängden sex ni har är det helt lugnt.
Kram,
Rosanna