Sexting
27.07.2018
Hej! Nu är det så att jag saknar en bit i mitt och min pojkväns förhållande, nämligen sexting, alltså att typ skicka sexiga saker och flirta och sånt via telefonen. Tycker det skulle vara hur mysigt som helst att ligga uppe en kväll när man är lite kåt och kunna skicka saker åt varandra bara. Vi har aldrig lyckats med det! Jag har försökt men han nappar aldrig på... Annars kan han nog vara väldigt kåt av sig.
Har ni några tips på hur man kan börja att skicka som låter bra och han troligtvis kommer nappa på? Några sexiga meningar eller bilder? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.07.2018
Hej,
Jag tror att många har en liten spärr då det gäller sexting. Man kanske är lite rädd att säga någonting dumt eller göra bort sig. Allting blir så konkret i textform och då kan det kännas ganska utlämnande.
Jag tycker att du kunde börja med att skicka någonting åt honom som du tycker om då han gör. Börja t.ex. ganska generellt med att "jag saknar dig" eller "jag tänker på dig". Sen kan du fortsätta lite mer specifikt med någonting i stil med "jag tycker om hur du smeker mina bröst/kysser min hals (egentligen vad som helst, men någonting du gillar. Dels är det ju en bekräftelse för honom att du gillar det han gör, och har du tur så får du mer av den sorten i fortsättningen. Har du super-tur så nappar han och skriver tillbaka. Vill du vara ännu tydligare så skickar du några meddelanden efter varandra, så att han förstår att det är en följetång liksom. Var gärna ganska specifik, eftersom det är det som känns upphetsande. Du får kanske ta på dig ansvaret för den första sessionen. Berätta för honom vad du skulle göra med honom om han var där och spara inte på detaljerna, hur underliga de än kan vara. Sen då han (förhoppningsvis) har kommit igång och börjat svara så kan du försöka lägga över ansvaret på honom och fråga honom vad han vill/tänker göra med dig då ni ses, eller vad han skulle vilja att du skulle göra. Det är nog viktigt att du känner efter om det är någonting han VILL göra eller om han bara blir obekväm. I alla former av sex, även i textform är samtycke helt avgörande. Om han inte vill så är det en dealbreaker - då kan du inte fortsätta.
Att sexta är ju i sig en väldigt säker form av sex, och jag tycker att det är en fördel att göra det eftersom man då kan uttrycka sig ganska specifikt angående vad man tycker om. Det sparar tid för alla inblandade och gör att vi lär känna varandra bättre helt enkelt. Var dock försiktig med att skicka avslöjande bilder på dig själv. Jag vet att ni är jättekära just nu, men det kräver 110% tillit att skicka nakenbilder eftersom du antagligen inte vill att nån annan i misstag får se dem ens om 10 år.
Hoppas att han kvicknar till och börjar spela med.
Lycka till!
Kram
Tessi