Sjukt i nacken
02.01.2019
Hej nu har jag fått sjukt i nacken på vänstra sidan de 3 senaste gångerna jag har runkat. Är det något fel på mig behöver jag åka till sjukhus eller!!! och det går bort när jag tar huvudvärkstablett

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2019
Hej.
Jag tror inte att det är något fel på dig och jag ser ingen anledning till att du skulle behöva åka till sjukhus. Jag gissar att du spänner nacken på ett sådant sätt då du runkar att du efteråt blir öm. Det du kan försöka göra är att tänka på hur du spänner dig och försöka hitta ett sätt att runka som inte belastar din nacke.
Jag tror att en varm dusch eller att du masserar nacken efteråt fungerar lika bra som värkmedicin.
Ingen panik.
Kram
Tessi