Ska jag?
15.10.2014
Hej vet inte hur jag ska göra. Har träffat en kille en gång men skrivit mer och så. Vi va då med hans kompisar så vi hade inte mycke chans till att prata.
Och han vill nu att jag ska suga av honom, annars tycker han att jag är tråkig och tror han inte vill vara med mig då. Är jätte orolig för har aldrig gjort de förut på nån. Har haft sex men inget mer. Hur gör man? Och borde jag göra de för att ha kvar honom? (Vi är inte tsm eller så efter som att vi endast har träffats en gång.)
Tacksam för svar!
Panik Borde jag?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.10.2014
Hej.
Jag tror att du egentligen själv vet svaret på din egen fråga, men att du bara behöver höra någon annan säga det, så här kommer det. Jag tycker absolut inte att du skall gå med på att suga av en kille som du har träffat bara en gång och som du inte har någon relation till. Du skriver att ni inte är tillsammans, och att du inte tror att han vill vara med dig, så varför skulle du då suga av honom??
Sex är någonting som skall vara skönt och fint för alla inblandade, och man skall aldrig ställa upp på någonting som man inte tycker att känns bra eller göra någonting bara för att den andra vill. Sex är bäst om man tycker om varann och respekterar varann, och om ni två knappt känner varann så förstår jag nog inte ens varför han frågar dig en sån sak. Du undrar om du borde göra det bara för att ha kvar honom, men om ni inte är tillsammans och knappt känner varann så "har" du ju inte honom nu heller?
Mitt ärliga svar är att det låter som om du blir utnyttjad, och jag tycker att du borde visa dig själv respekt och förstå att du inte behöver suga av en främmande kille för att han skall tycka om dig. (för han kommer antagligen inte att tycka mer om dig för det) Vänta istället på att du träffar en kille som tycker lika mycket om dig som du tycker om honom, och med honom kan du pröva dig fram och lära dig en massa nya saker. Sex skall vara fint, och det är ingenting som skall användas som valuta för att bli omtyckt eller accepterad. Du är för värdefull för att bara ge bort en sådan del av dig själv till någon som alldeles tydligt inte är värd det.
Ta vara på dig själv och visa dig själv respekt!
Kramar
Tessi