Små bruna klumpar i underlivet
16.12.2018
hej!
Dem senaste dagarna har jag märkt att jag har små bruna klumpar som finns i slidan. När jag kontrollerar så ser jag inget men efter samlag så kommer dem "fram" dem "fastnar" främst på min partners underliv. När jag "tagit isär klumpen " så är det som "smuts" (vet inte hur jag ska förklara bättre). Vet någon vad det är? Celine

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.12.2018
Hej.
Det är nog ganska svårt att svara på vad det är för klumpar. Min gissning är att det är levrat blod/slem som kommer från din livmodermun, och att det är därför du inte ser klumparna själv utan de syns då du har penetrativt sex. Jag tycker att du skall vända dig till en ungdomsmottagning eller en barnmorska för att bli undersökt. Blod/slem kan ju vara väldigt olika färg beroende på ursprung och sammansättning, och i sig är det inte ovanligt att man blöder i samband med sex, men det lönar sig ändå att kolla upp och ta ett papa-prov (cellprov).
Kram
Tessi